На WRC Croatia 2022. Миловановић и Рабасовић представљали Србију

Ужичанин Лазар Миловановић (возач) из ЛМ Рејсинга и Бајинобаштанин Горан Рабасовић (сувозач) из РАБАС МоторспортаУжичанин Лазар Миловановић (возач) из ЛМ Рејсинга и Бајинобаштанин Горан Рабасовић (сувозач) из РАБАС МоторспортаУжичанин Лазар Миловановић (возач) из ЛМ Рејсинга и Бајинобаштанин Горан Рабасовић (сувозач) из РАБАС Моторспорта

Спектакл светског нивоа! Од 21. до 24. априла хрватским цестама вожени су најбољи аутомобили Светског рели шампионата. Домаћин овог престижног такмичења био је град Загреб са својих околних 5 жупанија. Вожено је 20 брзинских испита у укупној удаљености од 291 километар. Победник у генералном пласману била је посада светског тима Toyota Gazoo Racing WRT , Kalle Rovanperä  и Jonne Halttunen у аутомобилу Toyota GR Yaris Rally1 .

Reli 1 (1)

Победник у генералном пласману посада Kalle Rovanperä  и Jonne Halttunen
Победник у генералном пласману посада Kalle Rovanperä  и Jonne Halttunen

Такмичење су пратили веома тешки и лоши временски услови који су уследили бројне грешке, кварове и излетања, па је од 66 пријављених екипа на циљну рампу стигло 56. Међу тих 66 пријављених посада из 25 земаља, односно 5 континената, нашла се и једна српска посада. За воланом аутомобила Ford Fiestа Rally4 нашао се српски дуо, Ужичанин Лазар Миловановић (возач) из ЛМ Рејсинга и Бајинобаштанин Горан Рабасовић (сувозач) из РАБАС Моторспорта. Била је то посада која је прекинула дуги низ од 12 година, колико се није могла видети српска посада на Светском шампионату. Посади је ово био први рели у оквиру светског шампионата, али и прва трка у новом аутомобилу.Упркос тешким условима, посада је остварила запажене резултате освојивши 5. место у RC4 класи и 42. место у генералном пласману. Након завршеног WRC -а   питали смо за утиске младог ужичког релисту Лазара Миловановића.

– Утисци су феноменални! Не могу да вам опишем саму чињеницу учествовати на светском шампионату са свим тим светским возачима. ФИА правилник, те мере и контроле су ме одушевиле. Све је прорачунато како треба и организација је врхунска. Остао сам без текста! Препоносан сам и превише задовољан својим циљем.

Да ли би се опет пријавио?

– Наравно да бих се пријавио, што и очекујем опет. Овим путем бих се захвалио свим мојим спонзорима, породици и пријатељима.

Да ли је било тешко возити 4 дана?

– Па наравно да је било тешко. Рели је презахтеван за вожњу. Мало људи види куда се све то вози, обично стоје на местима где изгледа лако, али уопште није тако. Свака кривина је била пуна блата и ризле, што смо ми са једним погоном много мучно пролазили. Одушевљен сам искрено и новим аутом, али и мојом сарадњом са Рабасом. Све је ишло како треба, осим тог једног излетања на СС2 где смо изгубили место на подијуму, али то је такав спорт и грешке се дешавају. “

Овај четвородневни адреналински спектакл испратило је преко 100 хиљада навијача из целог света. Киша и блато нису могли против велике љубави према аутомобилизму и аутомобилским тркама. Била је привилегија и  част гледати најбоље од најбољих, али и уживати у звуку  феноменалних аутомобила који ће још дуго, дуго одјекивати  ушима.

Фотографије и текст: Ивана ЛЕОНТИЈЕВИЋ

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pin It on Pinterest