Изградња тунела Кадињача чека сагласност на процену утицаја на животну средину

Траса тунела КадињачаТраса тунела Кадињача (Foto: Printscreen/Траса тунела Кадињача (ФотоPrintscreen/

Изградња тунела испод Кадињаче чији почетак је најављиван неколико пута, још није дошла до фазе почетка извођења радова. Томе сведочи захтев који су крајем јула Путеви Србије поднели Министарству заштите животне средине за добијање сагласности на Студију о процени утицаја на животну средину пројекта изградње тунела превоја Кадињача, на државном путу ИБ реда број 28, деоница Дуб – Дубци.  Увид у поменути документ је могуће извршити у року од 20 дана од дана објављивања, након чега следи јавна расправа заказана за 29. септембар. У Студији се, између осталог, наводе и неке од раније саопштених појединости о самом тунелу.

Истиче се да ће тунел испод планине Кадињача омогућити да државни пут 28 буде повезан са коридором X, као и међународним путем Е – 761 али и да поред функције у даљинском саобраћају, ова друмска комуникација има важну улогу у повезивању урбаних центара као што су Мали Зворник, Љубовија, Бајина Башта, Ужице, као и у повезивању осталих регионалних индустријско – пољопривредних центара у Златиборском и околним окрузима. Траса будуће брзе саобраћајнице обухвата административну општину Бајина Башта и град Ужице.

Пројектована брзина пута је 80км/х, а дужина целе деонице је 6,28 км. На предметној деоници планирана је изградња 6 мостова у трупу пута.

Планирана тунелска деоница пролази испод превоја Кадињача у укупној дужини од 1.260 м, од чега је на територији општине Бајина Башта око 620 м. У морфолошком погледу превој Кадињача спада у ред средње високих врхова, са својом највећом висином од 836 м н.в. (Гајин брег). Планира се једна тунелска цев за двосмерни саобраћај возила. Ширина коловоза у тунелу је Лк = 7.20 м.

– С обзиром да због тешких теренских услова није могуће планирати бочне евакуационе излазе ка отвореном простору, предвиђен је један евакуациони тунел, паралелан главној тунелској цеви за саобраћај, на осовинском растојању од 30 м у који се уливају попречни евакуациони пролази , наводи се у идејном пројекту који је израдио Институт за путеве.

У технолошком смислу конструкција тунела и евакуационог тунела се изводе делом у отвореном ископу а делом тунелским радом. Након изградње нове трасе државног пута, планирано је да се постојећа траса задржи у функцији опслуживања околних насеља, спомен комплекса Кадињача и аеродрома Поникве. Постојећа траса се на новопројектовану прикључује у виду трокраких раскрсница, уз евентуалну реконструкцију постојећег пута у зони прикључења, наводи се у идејном пројекту.

Подсећамо, да је крајем прошле године најављено да ће градња тунела кренути на пролеће 2022, као и да је вредност инвестиције око 60 милиона ЕУР-а.

Извор: еКапија

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pin It on Pinterest