– У одељењу целодневне наставе радиће два професора разредне наставе, изводиће редовну наставу из предмета српски језик, свет око нас, ликовна култура и музичка култура, и из предмета математика, изборни предмет, физичко васпитање- каже директорка Маријана Лукић
У оквиру пројекта унапређења мера популационе политике у Бајиној Башти, чији је носилац општина, а партнер Удружење деце ометене у развоју и њихових родитеља, под покровитељством министра без портфеља задуженог за и популациону политику др Славице Ђукић Дејановић, ради се на отварању одељења за целодневну наставу у бајинобаштанској ОШ „Свети Сава“.
Сви облици васпитно- образовног рада са ученицима обухваћеним целодневном наставом проистичу из заједничког плана и програма образовно- васпитног рада у основној школи. Домаћи задаци ученика завршавају се у школи на часовима самосталног рада. У одељењу целодневне наставе радиће два професора разредне наставе. Један професор изводиће редовну наставу из предмета српски језик, свет око нас, ликовнна култура и музичка култура, а други професор из предмета математика, изборни предмет, физичко васпитање. Они ће успоставити корелацију у свим областима рада и прожимање часова обавезних активности са часовима самосталног рада- каже директорка ОШ “ Свети Сава“ Маријана Лукић.
Самосталан рад свакодневно ће трајати два школска часа и то из српског језика и математике. Повремено ће се организовати часови света око нас и изборног предмета. Задаци урађени на часовима самосталног рада се анализирају и вреднују. Свакодневно у слободном времену организоваће се најмање 150 минута активности које имају углавном рекретативно забавни карактер. Могу бити радно техничке, хуманитарне, културно уметничке, спортске и забавне. Те активности организују се на принципу потпуне слободе избора, добровољности, самоорганизованости ученика у оквиру различитих група.
– Целодневна насатва организоваће се од идуће школске године за ученике првог разреда, касније и другог. Она ће да траје од 7 часова и 30 минута до 16 часова. За то време деца ће имати два оброка, доручак, ручак и ужину. Предности целодневне наставе за ученике су у томе што они постају самосталнији, брзо науче да брину сами о својим пословима. Слажу ствари у ормариће, припремају се за сваки час, развијају хигијенске навике, деле ужину, друже се и играју заједно са својим вршњацима. Много лакше и брже науче да прихватају различитости код вршњака. Свакодневно имају прилику да помажу једни другима у учењу и то је својеврстан вид вршњачке едукације. Такође се остварују предности и погодности за родитеље. Кад ујутру оставе дете у школи, могу мирно да се посвете својим пословима све до 16 часова. То ће родитељима пуно значити без обзира где раде и који посао обављају. Ученици школске торбе доносе понедељком, а враћају их кући петком како би родитељи прелистали свеске и уџебенике и упознали се са градивом које њихово дете савлађује у току пет радних дана- истиче дирекоторка Маријана Лукић.
Увођењем целодневне наставе лакше ће се разрешити питања вишка учитељског кадра јер ће се за рад у једном одељењу ангажовати два професора разредне наставе. Део опреме за две учиониоце, у којима ће се изводити целодневна нстава, је стигао и већ је постављен.
М.Андрић