Илустрација будућег тунела Кадињача

Иако се прича о тунелу Кадињача често провлачила од олако датих предизборних обећања па до задртог негирања било какве могућности за реализацију овог пројекта, чињеница је да је пред нама, надамо се врло брзо, остварење вишедеценијског сна грађана западне Србије и Подриња. Представници Српске Радикалне Странке у Бајиној Башти доласком на власт 2012. године покренули су са мртве тачке причу о потреби реализације изградње овог кључног инфраструктурног пројеката за нашу општину. Потпредседник Општинског одбора СРС Бајина Башта, Иван Марковић, највише се ангажовао да се овај пројекат покрене, да сви поверујемо у могућност остварења идеје о најбржем спајању Бајине Баште и Ужица. Као аутор и координатор пројекта обезбедио је новац из међународних фондова и довео до краја пројектовање највеће инвестиције која треба да споји Шумадију и централну Србију са Републиком Српском.

Иван Марковић, потпредседник ОО СРС Бајина Башта
Иван Марковић, потпредседник ОО СРС Бајина Башта

Вредност до сада уложених средстава у пројектовање је 40 милиона динара, а новац је обезбеђен кроз аплицирање пред међународним и домаћим фондовима што је донекле цео процес пројектовања успоравало. Посао је рађен са градом Ужицем чији представници су показали велики интерес и жељу за реализацијом овог пројекта.

Тунел Кадињача је жеља људи овог краја дуже од седам деценија. Одмах након Другог светског рата се почело говорити о значају ове инвестиције јер сам превој Кадињача је био стална препрека транспорту у зимском периоду. Требалo je да прођу деценије па да тек доласком радикала на власт 2012. године ова тема буде актуелизована.

Сви грађани Бајине Баште одлично знају која је важност изградње овог тунела за развој наше општине, од унапређења опште привредне климе као и раста животног стандарда суграђана, до много безбеднијег саобраћаја и брже доступности здравствених али и многих других услуга које се пружају у центру региона. Поред тога овај пројекат има и шири национални значај јер представља директну везу између Републике Српске и централне Србије а посебно у контексту изградње новог моста Братољуб. Тунел би повезао Подриње са будућим аутопутем који ће доћи до града Ужица па би тако и цео овај регион био најбрже и најлакше повезан са будућим регионалним коридорима. Имплементација пројекта ће имати позитиван утицај на густину друмског саобраћаја, повећавајући економске потенцијале региона Подриња, привлачећи инвестиције и обезбеђујући интензивнију регионалну повезаност између Србије и Републике Српске. Такође ће омогућити повезивање туристичке понуде подручја Златибор-Дрина-Златар-Тара и ефикасну везу између Дринског региона и Ужица.

Спомен парк Кадињача

Тунел кроз Кадињачу ће бити конструисан на путном правцу Ужице-Бајина Башта и који ће имати директну везу са европским коридором Е-761.

Тунел испод Кадињаче, пројектоване дужине од 1.260 метра ће смањити удаљеност између ауто-пута Београд-Јужни Јадран и граничног прелаза код Љубовије за више од 100 километара, односно 90 минута вожње, без кривудавих планинских путева; креираће ефикаснији друмски правац који ће утицати и на друге инфраструктурне објекте, како индустријске тако и економске. Пројектована је једна тунелска цев за двосмерни саобраћај. Паралелно тунелској цеви за саобраћај на осовинском растојању од 30 метара пројектована је евакуациона тунелска цев мањих димензија за пролаз људи и лаког санитетског возила за случај пожара у главној тунелској цеви. Пројектована брзина проласка возила кроз овај објекат ће бити 80 км/час, ширина коловоза у тунелу је ЛК=7,2м а висина саобраћајног профила је 4.75 м.

Тунел Кадињача

 

Од почетка рада на пројекту тунела Кадињача урађена је Претходна студија оправданости, Генерални пројекат и Идејни пројекат са свим пратећим пројектима. Пројекат је предат Државној Ревизионој Комисији на сагласност. Очекујемо да и овај акт добије сагласност у наредних месец дана, што ће бити и последњи корак у пројектовању. Након тога потребно је приступити експропријацији земљишта на траси приступних саобраћајница које су укупне дужине 5000 метара и чине их две приступне петље и 6 мостова укупне дужине око 1000 метара. Сматрамо да је реалан рок за уговарање и почетак изградње ове инвестиције годину дана.

Локација тунела Кадињача
Локација тунела Кадињача

Српска Радикална Странка ће наставити свој ангажман да кроз републички и локални парламент форсира овај пројекат, а сматрамо да и сви други актери из Бајине Баште се морају максимално заложити да што пре дођемо до остварења најважнијег пројекта за будућност Бајине Баште. Морамо се трудити да се овај регионални пројекат стави међу приоритете Владе Републике Србије а посебно у контексту изградње будућих саобраћајница ка Ужицу и обилазнице око овог регионалног центра.

ОО СРС Бајина Башта

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

седамнаест + 4 =

Pin It on Pinterest