Пре краја 2019. године имаћемо утврђен идејни пројекат и решене имовинско-правне односе. Потом следе преговори са инвеститорима и почетак изградње тунела – објашњава Иван Марковић, координатор пројекта „Тунел Кадињача“
После четири месеца интензивног рада завршена су геолошка истраживања на траси прилазних путева и будућег тунела кроз Кадињачу. На овом послу су радиле две екипе стручњака, једна на траси прилазних путева и друга на конструкцији тунела. Урађене су три бушотине, једна од 105 и две од по 85 метара. На самој траси пута урађено је још десетак мањих бушотина на дубини од 20 метара.
Иван Марковић, координатор пројекта „Тунел Кадињача“, истиче да се одмах по завршетку геолошких истраживања приступа изради идејног пројекта. У међувремену ће од стране Института за путеве бити достављен план детаљне регулације, који ће, након јавне расправе бити усвојен од стране Скупштине града Ужица и Скупштине општине Бајина Башта. Очекује се да израда идејног пројекта и усвајање плана детаљне регулације буду завршени до јуна, а онда ће идејни пројекат бити предат државној ревизионој комисији на сагласност. Они имају рок од три месеца да тај пројекат одобре или да предложи извесне поправке које ће бити потом отклоњене.
– Ми до јесени, тачније до октобра, очекујемо сагласност државне ревизионе комисије на идејни пројекат. Следећи корак би био да поднесемо захтев за утврђивање јавног интереса Владе Републике Србије на тој траси, заједно са планом детаљне регулације и идејним пројектом. Када Влада одобри и утврди јавни интерес на том простору, приступамо решавању имовинско-правних односа и откупа земљишта на тој траси. За поступак експропријације ће бити потребно одређено време, надам се не дуже од девет месеци, тако да ћемо пре краја 2019. године имати утврђен идејни пројекат и решене имовинско-правне односе. После тога следе преговори са инвеститорима и почетак изградње тунела испод Кадињаче – објашњава Иван Марковић.
Марковић напомиње да ће одмах након подношења захтева Влади за утврђивање јавног интереса, започети преговори са заинтересованим инвеститорима. Постоји већ одређено интересовање неких страних компанија за инвестирање изградње тунела.
Подсећамо да према Генералном пројекту процењена вредност саме изградње тунела испод Кадињаче, заједно са приступним саобраћајницама и два моста, износи око 28 милиона евра. Ова цена може бити коригована када буде завршен идејни пројекат – напомиње Марковић.
ОБИЛАЗНИЦА ОКО УЖИЦА
Тунел кроз Кадињачу, као и обилазница око Ужица, која је поново актуелна, стратешки су веома значајни за цео Златиборски округ. Након њихове изградње биће обезбеђен несметан комерцијални саобраћај за цео регион. Иван Марковић, који је и заменик руководиоца радног тима за пројекат обилазнице, каже:
– До сада није завршена комплетна пројектна документација за изградњу обилазнице чија је укупна дужина близу 5 километара. За петљу Сурдук је грађевинска дозвола издата још 1993. године, мост преко Ђетиње још није пројектован, урађено је само идејно решење,а за трасу пута урађен је идејни пројекат, али се ту стало јер су се појавила бројна клизишта. Велика ствар је што су решени имовинско-правни односи, а град Ужице је усвојио трасу пута у својим планским актима. Саобраћајница је уписана као део државног пута, а то је иста траса као и тунел кроз Кадињачу, само се води као неизграђени део трасе.
О. Додић